אידוי קנאביס

אידוי מיצויים: גוף חימום קרמי נגד גוף חימום קוורץ

מה הוא גוף חימום

באנגלית גוף החימום נקרא Coil, שפירושו בעברית הוא סליל. בהגדרה, סליל, או סליל חימום, הוא מספר ליפופים של תיל, בדרך כלל בצורת ספירלה, סביב בסיס ליבה. התיל מתחמם בעזרת מעבר זרם חשמלי ומשומש לייצור ושמירה של טמפרטורה גבוהה במגוון של פעולות. במכשירי אידוי גוף החימום הוא החלק שמחמם את מיצוי הקנאביס והופך אותו לאדים. לרוב גופי החימום עשויים מ-3 מרכיבים עיקריים: המעטפת, סליל התיל וחומר סופג כמו צמר גפן או פתיל. לרוב הסליל מלופף סביב החומר הסופג ו2 הקצוות שלו מחוברים לחלק במעטפת שנמצא במגע עם הסוללה. כשמכניסים מיצוי קנאביס אל תוך ראש החימום והסוללה מופעלת, גוף החימום יתחמם ויגרום לו להתאדות. ועכשיו נדבר קצת יותר לעומק על סוגי גופי החימום במכשירים אלו, ספציפית על גוף חימום קרמי וגוף חימום קוורץ.

גוף חימום קרמי

אבל מהי בכלל קרמיקה, אתם עלולים לשאול. הקרמיקה היא נגזרת מייצור של כל חומר (פורצלן, לבנים, וכו') ועשויה למעשה ממינרל אל-מתכתי – בדר"כ חרס – בעזרת הסקה בטמפרטורה גבוהה. בימינו, ניתן למצוא קרמיקה כמעט כל מקום: תחליפי שיניים, להב של סכין מטבח, מכשיר האידוי שלכם – בכל מקום, באמת – עקב סגולותיו האוניברסליות.

אכן, לקרמיקה יש:

  • עמידות גבוהה בפני שחיקה
  • גמישות
  • עמידות רבה בפני טמפרטורות גבוהות ויכולת לשמר על חום במשך זמן ארוך (הכי ארוך בשוק למען הדיוק)
  • תכונות אסטתיות – יכול להיות שקוף או אטום לחלוטין
  • תכונות חשמליות

כאשר מחומם, תא חימום קרמי יכול לתמוך במעלות גבוהות מאוד מבלי לפלוט כימיקלים, יותר מסוגים אחרים. חשוב לדעת שלקרמיקה לוקח זמן להתחמם כמו שצריך, 20-30 שניות ב30 וואט. מומלץ להמנע מגופי חימום שעשויים מקרמיקה מיקרוסקופית, אשר בדרך כלל זולים יותר, נוטים לעבוד פחות טוב עם הזמן ופולטים חלקיקים בזמן האידוי. חלקיקים אלו יכולים להיות מזיקים לבני אדם, כך שאנחנו ממליצים בחום להשקיע במכשיר אידוי עם גוף חימום קרמי איכותי לאידוי המיצויים שלכם. לסיומת, קרמיקה היא חומר שביר וגוף החימום שלכם ידרוש דאגה ותחזוקה מסויימת כדי שלא יסדק.

גוף חימום עשוי קוורץ

כנראה ששמעתם דבר או שניים על קוורץ. ממש כמו קרמיקה, ניתן למצוא את הקוורץ כמעט בכל מקום ביום-יום. שעונים, מכשירי רדיו, מיקרו-מעבדים… ומכשירי אידוי כמובן! קוורץ הוא אחד המינרלים הנפוצים ביותר על כדור הארץ – עשוי מסיליקה וחמצן. הקוורץ בדרך כלל שקוף ומציג מראה דמוי זכוכית. משום שניתן למצוא אותו בכל מקום, הקוורץ הוא יחסית זול. דבר מעניין לדעת על קוורץ: הוא פיזו-אלקטרי, מה שאומר שאם לוחצים בכוח על גביש קוורץ, הוא יפיק מעט זרם חשמלי. כאשר הם משומשים במכשירי אידוי, גופי חימום עשויי קוורץ יכולים להתחמם מהר מאוד: 5 שניות עם רק 17 וואט. קוורץ, כזכוכית, גם יכול להיות שביר, גופי חימום יכולים להסדר עקב שימוש יתר וחייבים מעקב ושמירה אחר מצבם.

גוף חימום קרמי לעומת גוף חימום מקוורץ

בואו ניהיה ברורים: שני הסוגים יכולים לספק ביצועים יוצאי דופן כאשר מאדים מיצויים. הבחירה שלכם תסתכם בהעדפות אישיות וסטייל האידוי שלכם. לשני הסוגים יש תכונות מיוחדות שיעזרו לכם בבחירה. בזמן שלקרמי לוקח יותר זמן להתחמם, הוא ישמר את הארומה והטעם של המיצוי שלכם יותר טוב מקוורץ, בעיקר באידוי בטמפ' נמוכות. משום שקרמיקה יכולה לעמוד בטמפרטורות גבוהות מאוד, יהיה צורך בשאיפות ארוכות ועמוקות יותר. מומלץ לספור כ10 שניות לשאיפה מלאה. מצד שני, קוורץ מתחמם מהר ויוציא יותר אדים מהקרמי. בקוורץ יש צורך בשאיפות קצרות אבל לרוב האדים לא יהיו עשירים ומלאים כמו בקרמי. יתר על כן, גוף חימום מקוורץ נותן אופציה ל1, 2 או אפילו 3 מוטות סליל, מה שיספק חימום נוסף, וכך, ייצר אדים חזקים וסמיכים יותר. כשזה מגיע לנקיון, למכשירי אידוי המיצויים בעלי גוף החימום הקרמי יש יתרון על פני הקוורץ. מכיוון שהקרמי מתחמם יותר, הוא יקלוט את רוב המיצויי שאתם מאדים בזמן התהליך; בזמן שהקוורץ ישאיר יותר לנקות. במקום לנקות אותו, המון מאדים מעדיפים פשוט להחליף את רכיב החימום בשלמותו באחד חדש כשמגיע הזמן.

שורה תחתונה

גופי חימום קרמיים וגופי חימום מקוורץ הם סטנדרט הזהב בכל מה שנוגע לרכיבי חימום במכשירי אידוי למיצויי קנאביס. הבחירה ביניהם היא פשוט עניין של טעם. אם אתם מחפשים שאיפות חלקות ומלאות בטעם, מכשיר אידוי עם גוף חימום קרמי כמו ה – דאבוקס פרו יהיה מכשיר מעולה בשבילכם לנסות. לעומת זאת, אם אתם מעדיפים שאיפות מהירות וקצרות וחימום מהיר לפי דרישה, אשר מייצר ענני אדים גדולים, כדאי לכם לנסות מכשיר כמו ה-דאבוקס, שעובד על גוף חימום מקוורץ.

אידוי מיצויים: גוף חימום קרמי נגד גוף חימום קוורץ