קנאביס רפואי

גמילה מאלכוהול בעזרת קנאביס רפואי

לאלכוהול יש מקום מרכזי בחיים שלנו. החל מ "לחיים" לכבוד חגיגות ניצחון עד לשיכוך של תבוסה, מלהרגע בסוף היום ועד להתחיל את הלילה נכון. אבל עם הקשר התרבותי העמוק הזה, הטבע הממכר והמזיק של רוצח הכבד לוקח חיים של אלפי בני אדם מדי שנה. תוכניות התאוששות מאלכוהוליזם, אם כי ייעודיות ומקיפות, מניבות שיעור הצלחה של רק כ- 50%. יותר ויותר מטפלים מתחילים לראות תקווה בכלי חדש: הקנאביס.

גמילה מאלכוהול בעזרת קנאביס רפואי

שער ההתאוששות מאלכוהוליזם

הממשלה הפדרלית בארה"ב סימנה זמן רב את הקנאביס כ"סם שער" (סם המוביל לשימוש בסמים כבדים יותר). עם זאת, לאור מחקרים שוטפים ונתונים מדעיים, התוכניות והאתרים הרשמיים חזרו בהם לגביי קביעה זו. אבל בעוד הקנאביס אינו מוביל לשימוש בסמים אחרים, הוא עדיין עשוי להפוך לשער. שער להחלמה. לתוכניות הבראה עבור הרואין וסמים קשים אחרים במדינות ידידותיות לקנאביס יש כלי חדש. מחקרי קנאביס על חולדות מעבדה הראו הצלחה בביטול תלות באופיאטים (סמים כמו הרואין). יתר על כן, חולים בטיפולי התמכרות הצליחו להתמודד עם תסמיני גמילה לאלכוהוליזם וחומרים אחרים באמצעות קנאביס.

גמילה מאלכוהול בעזרת קנאביס רפואי

מחקר שפורסם ב -2009 במגזין "הפחתת הפגיעה " (Harm Reduction Journal) הראה שיעורי הצלחה עקביים :

40% השתמשו בקנאביס כתחליף לאלכוהול
26% כתחליף לסמים אסורים
66% כתחליף לתרופות מרשם

הסיבות הנפוצות ביותר להחלפה היו :

תופעות לוואי פחות שליליות (65%)
ניהול טוב יותר של סימפטומים של גמילה (57%)
פוטנציאל נמוך יותר לסימני גמילה (34%)

רופאים מפורסמים משנים עמדה

אחת ההמרות המשמעותיות ביותר בחוגים הרפואיים הייתה של "רופאים מפורסמים", אלה שלעתים קרובות פועלים כרשויות בנושאים רפואיים בתקשורת. ד"ר סנג'אי גופטה, שהיה פעם מתנגד לקנאביס רפואי, הפך לאחד מתומכיו הגדולים ביותר. לאחר שהביט סוף סוף מעבר לסטיגמות, הוא הבין שלא ששיקרו לו ולציבור, אלא גם שהשקפותיו העיוורות עצמן הטעו את העם. ד"ר אוז תומך גם הוא בקנאביס רפואי, ובמיוחד שם דגש על בחינת הפוטנציאל שלו בתוכניות לטיפול בסמים. תוכנית הספיישל שלו "Reefer Rehab" (בתרגום חופשי: "גמילת צינגלה") התמקד במכורי אופיום שהחליפו את טיפולי המתדון שלהם בטיפולי קנאביס, ושיעורי ההצלחה שלהם.

גמילה מאלכוהול בעזרת קנאביס רפואי

תוכניות ממשלתיות מודות באמת

בשנים האחרונות, בזמן שהאמת ממשיכה להתפשט לאט לאט, סוכנויות ממשלתיות וקבוצות רבות שינו את היחס שלהן. לא אלו שמרוויחות הכי הרבה מהאיסור על קנאביס, אך לפחות רבות מאלה שחשובות. D.A.R.E, תוכנית החינוך נגד סמים של רונלד רייגן (המקבילה של 'הרשות למלחמה בסמים' שיש אצלנו), הסירה את הקנאביס מרשימת "סמי-השער" שלה. כמו כן, NIDA, המכון הלאומי לשימוש לרעה בסמים, שינה את האתר שלו כדי לשקף קנאביס כטיפול קיימא עבור מספר מחלות ובעיות. הם אפילו מצטטים מחקרים מדעיים המראים כיצד הקנאביס הורג סרטן. אפילו ה-DEA, מנהל אכיפת הסמים, נאלץ לשנות את אתר האינטרנט שלו לאחר שהתמודד עם 25 הפרות של חוק איכות המידע. עם זאת, זה לא עצר אותם מלהחליף צדדים מספר פעמים ולהפיץ הצהרות כוזבות בעליל בסגנון "קנאביס היא לא תרופה" בשנים האחרונות.

גמילה מאלכוהול בעזרת קנאביס רפואי

עדויות ממשיכות להיערם

הסימפטומים שהקנאביס מפחית בחולי התמכרות דומים לאלה של חולי סרטן. בחילות, הקאות, אובדן תיאבון, התכווצויות שרירים, עייפות וחוסר שינה. יתר על כן, כמה נגזרות של תרופות ועזרים סינטתיים המבוססים על קנאביס ממשיכים להחזיק את המושכות של ה- FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני). תרופות חדשות אלו הן תרופות מאושרות, המוכיחות את יעילות הקנאביס כאפשרות טיפולית. חברות התרופות לעתים קרובות מסתכלות על מה שקיים במרכולתן וחוקרות בעיות רפואיות חדשות שהן יכולות להפיק תועלת מהם. בזמן שקנאביס ממשיך לצבור הסכמה לגביי הבטיחות וההטבות שלו, תוכניות כמו התאוששות מהתמכרות עומדות ליהנות יותר ויותר מהמדע שמאחורי הצמח. הקנאביס עובד. קנאביס מציל חיים. ערכו של צמח זה כתרופה רק ממשיך לגדול.

גמילה מאלכוהול בעזרת קנאביס רפואי