קנאביס רפואי

מה קורה כשמערבבים קנאביס וטבק

קנאביס וטבק נצרכים ברחבי העולם כבר במשך מאות שנים והם חלק ממסורות תרבותיות רבות, טקסים רוחניים ותרגולים נפוצים. נטען כי 70% ממשתמשי הקנאביס הם מעשני טבק או לפחות עישנו אותו בשילוב עם קנאביס בזמן זה או אחר.

מה קורה כשמערבבים קנאביס וטבק

גם טבק וגם כימיקלים צמחיים של קנאביס פועלים על מערכת העצבים, משפיעים הן על הנפש ועל הגוף, כאשר השפעות מסוימות הן מרוממות, ואחרות מרגיעות. בעולמו של משתמש הקנאביס, אנשים רבים נהנים מדי יום אפילו מטבק וקנאביס בשילוב זה עם זה, בין אם מדובר בעישון סיגריות במקביל ובין אם מדובר בתערובת הפופולרית מאוד של השניים. חלק ממשתמשי הקנאביס מדווחים כי עישון סיגריות לאחר צריכת THC מעניק להם תחושת "היי" מוגברת בעוד שאחרים מציינים כי הם מעשנים על מנת להירגע מהעלייה הראשונית של הקנאביס מכיוון שהם חשים עוררות יתר או חרדה מהתכונות הפסיכואקטיביות של הקנבינואידים. בהתחשב בכך, רבים אכן בוחרים לערבב תערובת של שניהם ביחס המועדף עליהם. אולי אתה יותר חובב טבק שכן הוא עשוי להרפות את השרירים, להקל על הנפש או להפחית מתח ולחץ? או שאולי ה"היי" הגופני שמתגנב עם יותר פרחים מטבק הוא מה שאתה מחפש? כמו כן יש לציין כי כל אדם שונה והכל תלוי בעמידותו לשני הכימיקלים הללו. המכנה המשותף לקנאביס, טבק, וההיפוקמפוס.. וההבדלים.

מה קורה כשמערבבים קנאביס וטבק

ההיפוקמפוס של המוח הוא האיזור במוח שאחראי לשילוב בין תהליכים של גירוי חושי, מערכת התגמול וההתמכרות, כמו כן הוא ממלא תפקיד באחסון ועיבוד מידע מרחבי. חלק זה של המוח הוא מרכזי בהשפעת הטבק והקנאביס על מערכת העצבים המרכזית בגוף עקב הקשר שלו לקולטנים (מפעילים) אנטגוניסטים כמו קולטני קנאבינואידים, קולטנים ניקוטיניים, וקולטני האופיואיד. בעוד שההשפעות משתנות כאשר הכימיקלים מעורבבים, ישנם כמה הבדלים גדולים בין תופעות הלוואי הכוללות של השניים. מחקרים מצאו ששימוש בקנאביס מקטין את גודל ההיפוקמפוס ויכול ליצור אובדן זיכרון. באופן מוזר, נמצא כי מעשני סיגריות קבועים שעישנו יותר טבק השיגו זיכרון טוב יותר מאשר משתמשי קנאביס – אולם, עם זאת, ידוע כי הטבק מכיל בתוכו כימיקלים מסרטנים רבים, בעוד מחקרים עדכניים יותר מראים הוכחה לכך שהקנאבינואיד CBD של הקנאביס מפחית את הסיכוי לחלות בסרטן ופועל נגד מחלות רבות אחרות. בשורה התחתונה, מומלץ להפסיק לעשן ולהתקדם לאידוי

מה קורה כשמערבבים קנאביס וטבק