קנאביס רפואי

השימוש של קשישים בקנאביס ותמיכתם בלגליזציה

על פי נתוני סקרים ארציים שערך מרכז המחקר“Pew” שבארה״ב כמעט שני שליש (63%) מהקשישים (אלה שנולדו בארצות הברית בין השנים 1946 ל -1964) אומרים כי קנאביס צריך להיות חוקי עבור מבוגרים. אחוז זה עולה משמעותית מלפני עשור, כאשר פחות מאחד מכל שלושה קשישים תמכו אז בלגליזציה שלו. חלק משינוי הגישה הזה הוא ככל הנראה תוצאה של יותר קשישים עם ניסיון ממקור ראשון בקנאביס. על פי נתונים שפורסמו החודש בכתב העת,“Annals of Internal Medicine” משנת 2016 עד 2018, גדל השימוש בקנאביס בקרב גברים ונשים בני 65 עד 69 שנים. השימוש בקנאביס גדל מ -4.3% ל -8.2% אצל גברים ומ 2.1% ל -3.8% אצל נשים. "

מדוע מספר גדל והולך של קשישים פונה לקנביס – או במקרים מסוימים – חוזר לקנאביס?

בתור התחלה, בתחומי שיפוט רבים, מעמדה החוקי של מריחואנה השתנה. קנאביס רפואי זמין כיום באופן חוקי ב -33 מדינות ובכל רחבי קנדה – ומספק למבוגרים רבים בפעם הראשונה גישה בטוחה, ללא הפרעה למגוון של מוצרי קנאביס. גישה זו הינה מרכזית לצרכנים מבוגרים, מכיוון שרוב הקשישים מעדיפים תכשירים שאינם צמחיים ואינם מעושנים, כגון כמוסות או מאכלים או מוצרי אידוי – מוצרים פחות פופולרים וזמינים בשוק הבלתי חוקי. יתר על כן, קשישים מתמצאים ומקבלים יותר את התכונות הטיפוליות של קנאביס. לא רק שמספר הולך וגדל של קשישים מודע לכך שקנאביס יכול להקל על רבים מהתסמינים הקשורים לבריאות שמגיעים לגיל מבוגר יותר, כמו כאב כרוני, אלא שהם גם מבינים שהוא יכול לעשות זאת עם פחות תופעות לוואי מאשר תרופות מרשם רבות, כמו אופיואידים. על פי נתוני הסקר שהורכבה על ידי רשת בתי המרקחת ״ורילייף״, כמעט שלושה מתוך ארבעה מבוגרים מגדירים את השימוש במריחואנה כ"רפואי". והגדלת הספרות והמחקרים המפורסמים מאשרים שהיא בטוחה ויעילה עבורם.

שימוש של קשישים בקנאביסקצת נתונים

אפילו כאן אצלנו, ראינו נתונים שמוכיחים – היכן שקיים קנאביס רפואי במרשם מרשם – מגלים כי יותר מ -90% מהקשישים העוסקים בטיפול בקנאביס מדווחים על שיפור בתסמינים שלהם. כמעט אחד מכל חמישה קשישים ישראלים שנבדקו דיווחו גם על הפסקת השימוש שלהם באופיואידים או צמצומם, בעוד שרוב הנשאלים אמרו כי קנאביס שיפר משמעותית את איכות חייהם הכוללת. מחקרים של חולים קשישים בארצות הברית מראים תוצאות דומות. למשל, נתונים שהורכבו בשנת 2019 על ידי חוקרים המזוהים עם בית הספר לרפואה של אוניברסיטת קולורדו דיווחו כי השימוש בקנאביס בשנה האחרונה בקרב בני 60 ומעלה "שיפר את הבריאות הכללית, את איכות החיים, ואת התפקוד השוטף. ”נתונים נפרדים שהוצגו בפגישה השנתית של האגודה האמריקאית לגריאטריה מדווחים כי יותר ממחצית הקשישים שנבדקו הפחיתו את השימוש באופיאטים בעקבות התחלת הקנאביס הרפואי. לאחרונה, נתונים שפורסמו באוגוסט בכתב העת “Clinical Gerontologist” העריכו את השימוש של קשישים בקנאביס רפואי על גבי תוצאות הקשורות לבריאות לאורך תקופה של שנה. החוקרים דיווחו על "קשר חיובי חזק" בין תדירות השימוש של הנבדקים במריחואנה לבין שיפורים שדווחו על עצמם בכאב, בניצול הבריאות ובאיכות החיים הכללית הקשורה לבריאות. המשתתפים לא דיווחו על קשר מובהק סטטיסטית בין שימוש בקנאביס רפואי לבין תופעות לוואי.

לשינוי הדמוגרפי של צרכני קנאביס יש השלכות פוליטיות משמעותיות

לא זו בלבד שהיא מחזקת את התמיכה הציבורית הכוללת לטובת רפורמה בתחום (ליגליזציה / אי הפללה), אלא היא גם מגלמת תמיכה בקרב בלוק ההצבעה המהימן והחזק ביותר – קשישים. מכיוון שעמדותיהם ממשיכות להתפתח בנוגע לקנאביס, צפו לראות פוליטיקאים רבים ברמה הממלכתית והפדרלית משנים גם את דעותיהם. קנאביס הוא לא רק עניין של הצעירים, וכדי מאוד שיתחילו להבין את זה.

שימוש של קשישים בקנאביס