CBD | קאנבידול

למה הקארטרידג׳ עם השמן שלי לא נראה מלא?

מכירים את התופעה הזו, שאתם קונים קארטרידג׳ (פוד או מחסנית) מלא בשמן מחברים אותו לוופורייזר / עט אידוי שלכם וישר חושדים "היי, הקארטרידג׳ הזה לא מלא עד הסוף! האם יש פה באמת 0.5 גרם שמן? האם אני מקבל את מה ששילמתי עליו? " ובכן, נחשו מה , זה נורמלי לחלוטין. התשובה הקצרה היא שחלק מהשמן נספג בתוך גוף החימום שנמצא בקארטרידג׳. להסבר מפורט יותר על המכניקה העומדת מאחורי זה, המשיכו לקרוא.

ה״אשם״ העיקרי הוא פעולה נימית

גם אם מעולם לא שמעת על פעולה נימית, זה עדיין חשוב בחיי היומיום שלנו. פעולה נימית חשובה להנעת נוזל. כלומר, היא מוגדרת כתנועה של אותו נוזל בתוך חלל של חומר נקבובי בגלל כוחות ההדבקה, הלכידות ושטח הפנים. צמחים ועצים לא היו יכולים לשגשג ללא פעולה נימית. פעולה זו עוזרת בהעלאת מים לשורשים. בעזרת הדבקה ולכידות, המים יכולים לעבור עד שמגיעים לענפים ולעלים של העץ.

גוף החימום וחומר הספיגה

לכולנו יש הבנה בסיסית כיצד פועל אידוי: אתה ממלא את הפוד שלך בשמן קנאביס, מכסה אותו ואז מחמם אותו בעזרת סוללה שהופכת את השמן לאדים שאותם אתה שואף. באופן כללי, כשאתה רוכש פוד, חלק מהשמן כבר נקלט בכותנה המקיפה את גוף החימום. פעולה נימית היא כאשר השמן "נספג״ בכותנה הזו. בניגוד לאמונה הרווחת, זה קורה גם בלי להשתמש במכשיר. השימוש במכשיר וביצוע שאיפה רק מאיץ את פעולת הנימית המתקיימת. רוב גופי החימום הקיימים בשוק עשויים מקרמיקה ובמקרים מסוימים, שכבה דקה של כותנה אורגנית עטופה סביב החלק הקרמי. הסיבה שיש קצת כותנה היא לייעל את קליטת הספיגה של השמן ואת חווית האידוי. קחו בחשבון שהשמן לא בא במגע עם גוף החימום ישירות. הכותנה היא המרכיב העיקרי המשפיע על קצב הספיגה של השמן ועד כמה יראה מלא הפוד שלך כשאתה קונה אותו. עם זאת, ישנם גם רכיבים וגורמים נוספים המעורבים, כמו חורי הספיגה.

חורי הספיגה

הכוחות הפועלים בפעולה נימית הם הדבקה, לכידות ושטח הפנים. כוחות אלה אינם מושפעים רק מגוף החימום אלא גם מגודל חורי הספיגה, שכן הם משפיעים בבירור על פני שטח הפנים שנחשף לשמן. במילים פשוטות, ככל שחורי הספיגה גדולים ורבים יותר, כך קל יותר לכותנה לספוג את השמן. ניסוי פשוט שתוכלו לנסות בבית הוא עם שני קשים. אחד עבה ואחד דק שעשויים מאותו חומר. מלאו כוס עם מים והכניסו לתוכה את שני הקשים. תגלו כי מפלס המים בקש הדק יותר גבוה מזה של הקש העבה. בחלק מהמקרים, תלוי בנקבוביות החומר הפתיל, ראינו כי עד 0.125 גרם נספגים. בפוד המכיל 0.5 גרם, המשמעות היא ש- 25% מהשמן נספג בכותנה, ובכך הפוד נראה 75% מלא. תסריט זהה מתקיים גם בפוד של 0.3 גרם עם אותו גוף חימום אשר ספג גם 0.125 גרם. כלומר, במקרה זה הפוד יראה בערך 58% מלא.

למה הקארטרידג׳ עם השמן שלי לא נראה מלא?

טמפרטורה

כולנו מבינים כעת שהטמפרטורה משפיעה על הסמיכות והצמיגות של השמן. מי לא ניסה לחמם את הקארטרידג׳ מלא בשמן שלו עם מייבש שיער או מצית כי הוא היה סתום? זו גם הסיבה שחלק מהסוללות כמו הנאנו פריים, המכילות אופציה של חימום מקדים וזה מאוד שימושי למשל במזג אוויר קר או שהשמן סמיך מאוד. ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר, כך השמן פחות צמיגי ופחות משפיע על הלכידות וההידבקות שלו שכבר קבענו כי הם הגורמים העיקריים לפעולה הנימית. המשמעות של זה עבור הפוד שלך היא אם מסיבה כלשהי, הפוד נישאר ברכב זמן מה במזג האוויר החם של הארץ הכותנה תספוג יותר שמן והפוד יראה ריק יותר. עם חשיפה ממושכת לחום, הפוד עלול גם להתחיל לדלוף בגלל השינויים לכוחות הדביקה והדבקה בשמן.

לחץ

כוח חשוב נוסף הוא לחץ. אתם תחווה זאת לעיתים קרובות אם אתם טסים הרבה עם בקבוק מים. צפיפות המים עולה כשהלחץ הולך וגובר ויורדת עם עליית הטמפרטורה. זו הסיבה שהבקבוק שלך נראה ריק יותר (ירידת נפח) כשנמצאים באוויר (וגם הבקבוק מעוות את צורתו מעט). אם הפוד שלך מוגש לשינויי לחץ עזים בכל עת בתהליך הייצור או ההפצה, זה ישפיע על מידת המראה של הפוד. שינויים של לחץ לעתים קרובות יכולים להשפיע לרעה על פעולת הנימים ולהאצתו במקרים מסוימים ואז להאט אותה באחרים. שינויים בלחץ עלולים לגרום לדליפת שמן מתוך הפוד. בנוסף, אם אתה מנסה למלא את הפוד עד הסוף בשמן, לאחר שחלק ממנו נספג בכותנה ובעצם לא השארת שום מקום לאוויר בפוד, לא תוכל לאדות מכיוון ששטח השטח ייפגע. ובכך ישפיע על הפעולה הנימית או שתתבצע נזילה של שמן מהפוד. (לא משנה איזה פוד זה ושל איזה חברה). לבסוף, הגורם הסביבתי האחרון הוא הלחות, ככל שרמת הלחות גבוהה יותר, פעולה נימית תתרחש, מכיוון שהלחות משפיעה גם על כוחות ההדבקה והלכידות. גורמים סביבתיים כמו טמפרטורה, לחץ ולחות משפיעים על הפעולה הנימית. כשחוזרים לדוגמה של פעולה נימית בצמחים ועצים, אתה מבין בבירור מדוע הצמחייה נמצאת בשפע ביערות הגשם מאשר במדבר.

סגירה ואטימה

היבט חשוב אחד בתהליך המילוי, בין אם אתם ממלאים את הפוד ידנית או אוטומטית, הוא סגירה ואטימה. סגירה הוא תהליך של הנחת הפיה (שהיא המכסה בעצם) על הפוד המלא. אטימה הוא תהליך שבוא מניחים טבעת סיליקון בין הפיה לפוד כדי למנוע נזילה של השמן. יתכן ששמעת על הצורך בסגירה ואטימה של פוד מלא בשמן תוך דקות לאחר המילוי. אחת הסיבות העיקריות לכך שיש לעשות זאת, היא לייצב את הלחץ בתוך הפוד ולהאט את הפעולה הנימית. זו גם הסיבה שאנו לא ממליצים על ציוד מילוי שממלא כמות רבה של פודים וסוגרת אותם רק לאחר שכולם התמלאו. במקרה כזה, תוכלו לראות בעצמכם, כי מפלס השמן בפוד ראשון נראה נמוך יותר מזה שבפוד האחרון, למרות שמלאתם את אותה כמות שמן בדיוק.

לסיכום,

אם עברת את כל ההסבר הזה, עכשיו אתה מבין מדוע פודים (קארטרידג׳ים) לעולם לא ייראו מלאים. ישנם יצרנים או מותגים שישתמשו בסיליקון או יבצעו שינויים עיצוביים על גבי ראש הפוד על מנת להסוות את האזור בו הפוד אינו מכיל שמן. שימו לב שזו רק אסתטיקה. אז נכון שכרגע פוד עם שמן לא נמכר בשוק החוקי בישראל, אבל זה לא אומר בהכרח שקיבלתם פוד עם פחות שמן ממה שאמור להיות.

למה הקארטרידג׳ עם השמן שלי לא נראה מלא?