אידוי קנאביס

מאדים ומטיילים – מדריך לחוקי האידוי מסביב לעולם

האידוי עבר דרך ארוכה ויפה בעשור האחרון. מההתחלה הצנועה שלו בסין, האידוי כעת התפשט בכל רחבי העולם, והתוצאה של עלייה זו בפופולריות היא גל עולה וגדל של סקפטיות מצד המתנגדים לאידוי.

המון ממשלות מביעות דאגה לגביי הבטיחות של אידוי עקב הקשר שלו לעישון, למרות העובדה שהמון מחקרים כבר הוכיחו שהאידוי אינו רחוק מאוד מלהיות מזיק באותה מידה כמו עישון של סיגריות טבק. לא רק שזה יוצר בעיות לקהילת המאדים, זה יוצר בעיות גם למטיילים. החקיקה סביב כל נושא השימוש בסיגריות אלקטרוניות שונה ממדינה למדינה, וחשוב שמאדים שמתכוונים לצאת לטיול במדינות שונות יתאמו את עצמם לחוקים אלו, כדי שלא יתקלו באי נעימויות במהלך הטיול.

אז להלן מדריך לחוקי הסיגריות האלקטרוניות מסביב לעולם:

אמריקה

למרות שהאידוי בארצות הברית חוקי לחלוטין, לFDA (משרד הבריאות האמריקאי) יש בבירור גישה שלילית למדי לגביי סיגריות אלקטרוניות. הגישה מתבטאת בכך שהם הולכים בעקביות כנגד יעוץ של מומחים וממשיכים לקטלג את האידוי לצד העישון כסכנה לבריאות, ולכן, מטיילים צריכים להיות מודעים לאזהרות מסוימות. לכל מדינה בארצות הברית יש חוקים ותקנות שונים לגביי אידוי. בזמן שרובן אוסרות על אידוי בתוך מקומות ציבוריים סגורים כמו מסעדות ובארים, אחרות אוסרות עליו בכל מקום ציבורי. חשוב לוודא ולבדוק את החוקים בכל אחת מהמדינות לפני שמגיעים אליהן.

נורווגיה

לנורווגיה יש חוקים מאוד יוצאי דופן, האידוי עצמו מותר בחוק, למרות זאת, מוצרי ניקוטין לא ניתנים למכירה באופן חוקי, עקב חוקים שנועדו להקטין בצורה דרסטית את מספר המעשנים במדינה. כדי לסבך את העניין עוד קצת, תושבים נורווגיים מורשים לייבא מוצרים המכילים ניקוטין מחוץ לארץ אם הם יכולים להוכיח שמוצרים אלו נחוצים להם על מנת להפסיק לעשן. אנשים שעושים טיול ארוך-טווח לנורווגיה מגלים שזה מקשה להכניס את נוזלי האידוי מכילי הניקוטין שלהם, משום שיש צורך במסמך חתום מרופא על מנת להכניס נוזלים אלה לתוך המדינה. למרות זאת, מי שמגיע לביקור קצר יוכל להביא עימו מספיק מהמוצר דרך המכס ללא חשש מהחרמה.

תאילנד

אף שהאידוי בתאילנד אינו חוקי, שום דבר לא קבוע וידוע מראש לגביי סיגריות אלקטרוניות במדינה. מכירה, ייבוא וייצור של מוצרי אידוי אסור בתאילנד, אבל אם תגיעו למדינה עם סיגריה אלקטרונית עליכם, הסיכוי שתקבלו יחס של מייבא מוצרים לא חוקיים הוא קלוש. החוקים שאוסרים אידוי במדינה לא נאכפים בקפידה, אז אם אתם מטיילים עם ציוד האידוי שלכם, הסיכויים הם שהדבר הכי נורא שיקרה הוא נזיפה והחרמה של מכשיר האידוי שלכם, במידה ותובאו לתשומת הלב של המשטרה. ובכל זאת, ההחלטה אם לאדות בתאילנד או לא היא בידכם ועל אחריותכם, כי בסופו של דבר, זה אכן נגד החוק.

אוסטרליה

אוסטרליה היא יעד פופולרי בקרב מטיילים, וציבור המאדים ישמח לשמוע שאין שם שום חוקים אשר אוסרים על אידוי. ובכל זאת, יש קאץ'. קמעונאים מקומיים מורשים למכור מוצרי אידוי ונוזלים שמיועדים לאידוי. למרות זאת, הם אינם יכולים למכור שום נוזלים אשר מכילים ניקוטין. זו יכולה להיות בעיה גדולה למי שמשתמש בסיגריה אלקטרונית בניסיון להפסיק לעשן, אך החדשות הטובות הן שיבוא של נוזלי אידוי שכן מכילים ניקוטין מהבית הוא חוקי לחלוטין ולכן, כל עוד תביאו אתכם את כל מה שאתם צריכים, תוכלו לאדות בכיף כל הטיול שלכם בלי שום דאגות.

גרמניה

אחד מהיעדים הכי פופולריים של אירופה, לגרמניה יש תרבות מרתקת ומטבח טעים. זה גם יעד נפלא למאדים מכיוון שאין שום חוקים נוקשים אשר ימנעו ממכם להנות מהסיגריה האלקטרונית שלכם. למעשה, החוקים כאן כל כך רפויים שגם מי שגילו מתחת ל18 יכול לאדות.

דרום אפריקה

נכון לעכשיו, מאדים אשר מגיעים לדרום אפריקה לא יתקלו בשום בעיות לאדות. למרות זאת, כל זה יכול להשתנות. רשויות הבריאות בדרום אפריקה הכריזו מלחמה על הסיגריות האלקטרוניות ומחפשות לשנות את הסטטוס שלהן, ולצרף אותן לאותה קטגוריה כמו מוצרי הטבק. אם זה אכן יקרה, המאדים עלולים לגלות שאידוי בדרום אפריקה יכול להיות הרבה יותר בעייתי בעתיד.

חלק מהמדינות אסרו על שימוש בסיגריות אלקטרוניות באופן מוחלט, למרות שהחוקים לא תמיד נאכפים באותה המידה. כעת נסתכל על כמה מדינות שבהן האידוי הוא אסור.

מרכז ודרום אמריקה

האידוי אסור לחלוטין במקסיקו, אורוגוואי וארגנטינה, ושום מוצר, כולל נוזלי אידוי, אסור למכירה. כשזה נוגע ללעבור במכס קיימות גרסאות שונות ממטיילים שונים, חלק הצליחו להכניס את מכשור האידוי שלהם לתוך מדינות אלה ללא שום בעיות וחלק דיווחו שהחרימו להם את מוצרי האידוי שלהם. האידוי אסור בברזיל מאז 2014 וקנסות של כ10 ריאל יכולים להנתן על כל מוצר אידוי שהמשטרה תחרים. אם תרצו לאדות כאן, תצטרכו לנקוט בזהירות, בוונצואלה, החוק אינו ברור, עם דיווחים שטוענים שיש איסור ודיווחים אחרים אשר טוענים שלא קיימת שום מגבלה.

המזרח התיכון

החוקים נגד האידוי קשים במיוחד במדינה ברוניי וכל אדם שיתפס מאדה באזור אסור לעישון יקבל קנס של 500$ בזמן שמכירה וייבוא של מוצרי אידוי יכולה להביא לקנס של עד 10,000$. קאטאר, איחוד האימרויות הערביות וירדן אסרו לחלוטין על מכשירי אידוי בזמן שבאומן מותר להתשתמש בסיגריה אלקטרונית אך מכירתה אסורה.

המזרח הרחוק

למרות שהסיגריות האלקטרוניות נאסרו ע"י הרשויות הקמבודיות מאז 2014, השוק השחור של האידוי משגשג שם, ורוב המשתמשים לא יתקלו בבעיות במידה וירצו להכניס את מכשיר האידוי שלהם אל תוך המדינה. בזמן שטכנית מכשירי אידוי אסור באינדונזיה, ברמה הכללית לרשויות אין בעיה עם הכנסת מכשיר אידוי לתוך המדינה בשביל שימוש עצמי. מאדים יכולים לקבל קנס של 5000$ אם הם ייבאו, ימכרו או ישתמשו במכשיר אידוי בסינגפור, בזמן שבטייוואן יבוא, יצור ומכירה של מוצרי אידוי היא מחוץ לחוק והעונשים כוללים קנסות ואף מאסר.

עקבו אחר החוקיות השונה לגביי אידוי במקומות שונים בעולם ולא תמצאו את עצמכם עוברים על חוקים מקומיים ונתקלים בבעיות ואי נעימויות בזמן הטיול שלכם.

מאדים ומטיילים – מדריך לחוקי האידוי מסביב לעולם | טבע נייצ'ר