אידוי קנאביס

מה הטמפ' המושלמת לאידוי?

בימינו, המעבר מעישון של לאידוי הופך לפופולארי מאד כאשר יותר אנשים מתחילים להבין שזוהי הדרך הבריאה והמומלצת לצריכת קנאביס. אך מה שפחות ידוע הוא התפקיד המרכזי של בחירת הטמפרטורות והשפעתן על חווית האידוי – חימום המכשיר לטמפרטורה האידיאלית יבטיח שחרור נכון של החומר הפעיל שבצמח ולהשפעה אופטימלית גם מבחינה רפואית.

אז מה לבחור?

הטמפרטורה האידיאלית לאידוי קנאביס נעה בין 170-190 מעלות צלזיוס, כך לפי ד"ר איאן מיטצ'ל מאוניברסיטת בריטיש קולומביה שבוונקובר, קנדה. לפי מחקר נוסף שנערך באוניברסיטת בדרוקן BV בהולנד, עלה כי כאשר מישהו מאדה מתחת ל180 מעלות צלזיוס, הוא בעיקר ישאף את הטרפינים (המולוקולות האחריות על הטעם והריח הייחודי של הקנאביס), מאחר והקנאבינואידים (החומר הפעיל) משתחרר בטמפרטורות גבוהות יותר. "יחד עם זאת אידוי בטמפרטורות נמוכות הוא לא בהכרח לא יעיל", מוסיף ד"ר הייזקמפ. "מעלות נמוכות יכולות להיות אידאליות למי שמחפש השפעה ערנית יותר". באופן כללי מאיידים צריכים להיזהר מלעלות מעל 230 מעלות צלזיוס שכן במעלות כאלה האדים עלולים לצרוב בגרון ולהפוך לרעילים, בדומה להשפעות העישון.

THC לעומת CBD:

מיתוס נפוץ בעולם האידוי הוא שאפשר לכוון את הטמפרטורה של מכשיר האידוי באופן ספציפי כדי לשאוף רק THC או רק CBD, אבל האמת היא שההבדל בטמפרטורות היא מינורי מדיי כדי להגיע להשפעה המדויקת. ההבדל בין הנקודה שבה שני הקנבינואידים משתחררים מהצמח עומד על 30 מעלות צלזיוס. ה – CBD מצריך שימוש בטמפרטורה גבוהה יותר (190) כדי להתפרק בצורה מוחלטת.

ומה עוד כדאי לקחת בחשבון?

חוץ מכיוון המעלות לרמה הרצויה, יש עוד גורמים שיכולים להשפיע על איכות החוויה. אחד המרכזיים שבהם הוא הלחות/היובש של הצמח בו משתמשים. "אחרי הכל כאשר שמים את הקנאביס במכשיר אידוי, הדבר הראשון להתחמם יהיו שאריות המים של הצמח", מציין ד"ר הייזקאמפ.

רוצים לדעת עוד?
למאמר המלא לחצו כאן

מה הטמפ' המושלמת לאידוי? | טבע נייצ'ר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *