אידוי קנאביס

טרפנים: כל מה שצריך לדעת

צמח הקנאביס כולל בתוכו בלוטות קטנות מאוד על העלים והפרחים, הנקראים טריכומים. על צמח הקנאביס הטריכומים הם תצורות דמויות קריסטל הנראות לעין. קריסטלים אלה מייצרים טרפנים ו- THC. הטרפנים הם האחראים לטעם והארומה של הצמח. זני קנאביס שונים יהיו בעלי טעמים וריחות שונים, תלוי בפרופיל הטרפן. לעומת עישון שבו הטרפנים ישרפו, במכשיר אידוי נוכל ליהנות מהאפקט שלהם. אבל האם אפשר לתפוס מהם ראש?

טרפנים: כל מה שצריך לדעת

האם יש "היי" מטרפנים? לא. טרפנים אינם פסיכואקטיביים כמו THC. זה אומר שבפני עצמם, טרפנים לא יכולים להעניק לך תחושה זו. טרפנים מתווספים לזני קנאביס על מנת להגביר את ההשפעות. משמעות הדבר, ה"היי" שלך יימשך זמן רב יותר ויהיה אינטנסיבי יותר. כמובן, זה יהיה תלוי בסוג הטרפנים שתוסיף לזן שלך והאם הם נועדו לעורר או להרגיע. בגלל זה, חשוב שתכירו את השפעות הטרפנים שתוסיפו לעשבים שלכם. חלקם יכולים להשאיר אתכם מרגישים נינוחים ורגועים, ואילו אחרים יגרמו לכם להרגיש מלאי אנרגיה ויכולים לשפר את יכולת הריכוז.

כעת, כשאתם יודעים שטרפנים לא יכולים לתת "היי", בואו ונלמד בדיוק מה הם יכולים לעשות וכיצד הוספת טרפנים לזן המועדף עליכם יכולה להשפיע על רמת ה"היי" שלכם, באילו טרפנים עליכם להשתמש ואיך בכלל הם עובדים. טרפנים נמצאים בכל רחבי הטבע, שלא כמו רוב הקנבינואידים. ניתן למצוא אותם בפרחים, עצים, ואפילו פירות.

מכיוון שיש יותר מחמישים אלף טרפנים ידועים, הרשימה נראית כמעט אינסופית. בעוד שרוב הצמחים מכילים בדרך כלל פורמולה ספציפית של טרפנים, מגוון השילובים האפשריים בצמח הקנאביס הוא רב מאוד. לטרפנים תפקיד מרכזי בכל הקשור לקביעת הארומה של הקנאביס. ארומה של הדרים שזנים רבים ידועים בהם היא תוצאה של תכולת לימונן גבוהה.

זנים בעלי ניחוח אורני מאוד מכילים תכולה גבוהה של הטרפן pinene. ישנם מגוון טרפנים הנוכחים בכל זני הקנאביס, אך בכל זן ישנם סוגים מסוימים של טרפנים הנוטים לשלוט, ואלה הם המשפיעים ביותר על הטעם והארומה. בעוד שהטעם והארומה נובעים במידה רבה מסוגי הטרפנים בקנאביס שלך, ההשפעות של הטרפנים על איכות הזן שלך ואיכות ה"סוטול" שלך, חשובים הרבה יותר.

המערכת האנדוקנבינואידית

הקנבינואידים מקיימים אינטראקציה עם מערכת האנדוקנאבינואידית בגוף במטרה לווסת תהליכים שונים כמו כאב, הנאה, תיאבון ומצב רוח. בעיקרון, הקנבינואידים הם האחראים להשפעות הרפואיות של הפרחים. ההערכה היא כי טרפנים יכולים גם לקיים אינטראקציה עם המערכת האנדוקנבינואידית ולשנות את האופן בו הקנבינואידים משפיעים על הגוף.

טרפן יכול לעזור לקנבינואידים לחצות את מחסום הדם-מוח, בקלות ובמהירות רבה יותר. זה יכול גם להשפיע על משך הזמן ועוצמת ה"היי". Myrcene הוא טרפן נפוץ שנמצא במריחואנה. זה הופך את קרומי התא לחדירים יותר, כך שכאשר צורכים קנאביס עם תכולה גבוהה של טרפן זה, הוא מאפשר למוח לספוג את ה- THC וכימיקלים אחרים במריחואנה ביתר קלות.

כאשר המוח קולט יותר THC תחוו "סוטול" לאורך יותר זמן. נערכים מחקרים כדי לקבוע אם טרפנים יכולים להשפיע על רמות הסרוטונין והדופמין במוח. זה יכול להסביר מדוע חלק ממשתמשי המריחואנה חווים מצבי רוח שונים בהתאם לזן. כדוגמה, האמינו כי לימונן, טרפן נוסף הנפוץ בקנאביס, מעלה את רמות הסרוטונין, מה שיעלה את מצב הרוח של האדם שעישן (או אייד).

עכשיו אתם יודעים שטרפנים יכולים לחזק את ה"היי" ולהאריך את ההשפעה. יתכן שהם אפילו יכולים להעלות את מצב הרוח. בנוסף, הם יכולים לשפר את הטעם והריח. אבל האם טרפנים לבד יכולים לתת "היי"? לא הם לא יכולים. טרפנים לא נמצאים רק בקנאביס, הם נמצאים גם באלפי צמחים שונים והם חסרי השפעה ללא THC. אז אנו יודעים שטרפנים אינם פסיכואקטיביים ואינם גורמים לאף סוג של השפעות פסיכואקטיביות.

יש רק טרפן אחד שמסוגל להיקלט במערכת האנדוקנבינואידית. עם זאת, כפי שציינתי, שימוש בטרפן עדיין יכול להשפיע על מצב הרוח שלכם. כדוגמה, שמנים אתרים, עמוסי טרפנים, משמשים לארומתרפיה ויכולים לעזור להרמת מצב הרוח או לעידוד הרפיה. אנשים רבים משתמשים בבידודי טרפן כמו ליננול בפצצות אמבטיה או ג'לים מכיוון שזה יכול לגרום לתופעות טיפוליות.

כשאתה מבשל אתה יכול להריח תערובת של טרפנים, מה שבדרך כלל יגרום לאנשים לחוש אנרגיה ושמחה. אז לימונן יכול להיות מאוד ממריץ ומרומם, ואילו myrcene הוא בעל תכונות הרגעה, כך שאנשים שאינם מחפשים את ההשפעות הפסיכואקטיביות של קנאביס יכולים להשתמש בטרפנים בכדי לקדם רגיעה, להגביר את מצב הרוח ואפילו את רמות האנרגיה.

טרפנים: כל מה שצריך לדעת

השפעות טרפנים על זנים שונים

זן קנאביס מסווג כסטיבה או אינדיקה על בסיס הטרפנים שנוכחים בו. סוגים מסוימים של טרפנים הם בעלי השפעה מעוררת ואחרים בעלי השפעה מרגיעה. טרפנים מסוימים יכולים להילחם בתכונות המרוממות של THC בעוד שחלק אחר יעבוד יחד איתן. קנבינואידים וטרפנים מייצרים את מה שנקרא אפקט הפמליה, כלומר כאשר הם משולבים, הם משתפים פעולה באופן ייחודי יותר ואינטנסיבי יותר מההשפעות שהם גורמים כאשר הם נצרכים בנפרד.

אז שילוב הטרפנים שתבחרו עם המיצוי יהיה המפתח לסוג ההשפעה שתחוו. זכרו, ללא הקנבינואידים, טרפנים בלבד אינם מספיקים כדי להשיג "היי". עם זאת, כאשר צורכים אותם לבד, הטרפנים עדיין יכולים לקדם מצב רוח רגוע או מרומם. הכל עניין של סוג הטרפנים בהם תשתמשו וטריותם ועוצמתם.

טרפנים: כל מה שצריך לדעת