אידוי קנאביס

מה זה עט אידוי וממה הוא בנוי?

עט אידוי | איך זה עובד?

עטי אידוי חוללו מהפכה בדרך בה אנשים רבים צורכים קנאביס, כמו גם חומרים אחרים, כולל ניקוטין ונוזלי אידוי בטעמים. הם דיסקרטיים ונוחים, ומאפשרים לכם לקצור את היתרונות של מוצרי קנאביס מבלי שתצטרכו לגלגל. כדי להפעיל את הקנבינואידים כמו CBD ו- THC בקנאביס, יש לחמם אותו ל 160-230 מעלות צלזיוס. עטי האידוי עושים זאת מהר מאוד, במקרים רבים הם מחממים את המוצר לטמפרטורה הרצויה כמעט באופן מיידי. כל שעליך לעשות הוא ללחוץ על כפתור – או במקרים מסוימים, פשוט לשאוף – כדי להפעיל את העט ולהנות מהחוויה. אמנם ישנם סוגים שונים של עטי אידוי בשוק, כגון אלה המיועדים לצמחי מרפא יבשים (תפרחת) או לווקס (מיצוי סמיך) אך אנו נתמקד במבנה של עט אידוי הקלאסי בעל החיבור 510 הפופולרי, המלא בשמן קנאביס.

עט אידוי בנוי מהמרכיבים העיקריים הבאים:

  • פיה
  • מיכל מילוי
  • גוף חימום
  • כפתור הפעלה
  • סוללה

פיה

הפיה, כצפוי, היא החלק שממנו אתה שואף. הפיה היא חלק שלעיתים קרובות ניתנת להסרה והחלפה. היא בדרך כלל מיוצרת מזכוכית, סיליקון או פלסטיק באיכויות וסטנדרטים שונים (תלוי באיכות המפעל המייצר)  ומגיעה בצורות, גדלים וצבעים שונים.

מיכל מילוי

זה המקום בו מוחזק שמן הקנאביס. למרות שלעתים קרובות תראו כי אנשים וחברות משתמשים במונחים אחרים כמו  "קארטרידג׳" או "מחסנית״. מחסנית מתייחסת בדרך כלל לכלי מלא מראש, בעוד שקארטרידג׳ הוא מיעל מילוי שתוכל למלא באופן עצמאי ובמילוי חוזר. אם אתם משתמשים במיכל הניתן למילוי חוזר (קארטרידג׳), שימו לב לא למלא עד הסוף. תשאירו מרווח קטן כדי שלא יכנס לכם שמן לתוך הפה בזמן השאיפה.

גוף חימום

גוף החימום הוא המקום בו הקסם קורה, מכיוון שכאן מתחמם השמן. גוף חימום מיוצר בדרך כלל ממתכת או מקרמי. הגוף מחמם את שמן הקנאביס ויוצר אדים אותם אתם שואפים. ישנם סוגים שונים של גופי חימום, כאשר הסוגים נפוצים הם סיב כותנה, קוורץ או קרמי. גוף חימום העשוי מסיב כותנה – בקצרה, זה חוט מתכת עטוף סביב סיב כותנה קטן. סיב הכותנה ספוג בשמן אשר מתחמם ובכך מפיק את האדים. החיסרון בסוג גוף חימום כזה, זה שהוא יכול להישרף די בקלות, במיוחד כאשר משתמשים בשמנים סמיכים יותר או בטריה עם מתח גבוה יותר.  השריפה של הסיב תוביל לצריבה בגרון במן השאיפה ובנוסף נקבל טעם לא נעים ונאלץ להחליף את מיכל המילוי. גוף חימום קרמי, נעשה פופולרי יותר ויותר בעטי אידוי לשמן לקנאביס.-  גוף חימום קרמי מכיל חוט מתכת סביב גליל קרמי קטן. היתרון בגוף חימום כזה הוא שניתן להשתמש בו במתח גבוה יותר מאשר סיב כותנה ומציע שמירת חום טובה יותר. גוף חימום קוורץ, גם תפסו תאוצה בזמן האחרון, הוא מתחמם מהר מאוד. אך עם זאת, הוא לא שומר על חום כמו גם גוף חימום קרמי.

כפתור הפעלה

לחלק מעטי האידוי יש כפתור הפעלה שנצטרך ללחות עליו כשרוצים לשאוף. הלחצן מפעיל חיישן אשר גורם לגוף החימום להתחיל לפעול. ישנם גם מכשירים אשר פועלים באמצעות משיכה בלבד ללא לחיצה על כפתור, בכל פעם שאתה שואף. החיסרון בבטריה ללא כפתור היא שבדרך כלל העוצמה בבטריות כאלה היא חלשה יותר ופחות מתאימה לשמנים סמיכים. בעלי כפתורי הפעלה לרוב עובדים בשיטה של ​​חמישה לחיצות. צריך ללחוץ על הכפתור חמש פעמים ברצף מהיר בכדי להפעיל אותו ועוד חמש פעמים כדי לכבות אותו שוב. זה נועד לסייע במניעת הפעלה מקרית של הבטריה מכיוון שהדבר עלול לגרום למכשיר להמשיך להתחמם ללא סיבה ובכך לגרום לפיצוץ של מיכל המילוי. ישנם עטי אידוי אשר יאפשרו לכם לעבור בטמפרטורות שונות באמצעות לחיצות על הכפתור. כמו האולאו וייפ פן של חברת אולאו וייפ. המשלב 3 דרגות חום שונות.

סוללה

על הסוללה לספק כמות גדולה של כוח כך שגוף החימום יוכל להגיע במהירות לטמפרטורה גבוהה. עטי אידוי מכילים בדרך כלל סוללות ליתיום נטענות. סוללות אלו דומות לסוללות המשמשות בטלפונים סלולריים ובמכוניות חשמליות. לחלק מהסוללות יש רמות מתח מרובות המאפשרות לך לשלוט על הטמפרטורה שהם מספקות עט אידוי קלאסי עם חיבור 510, מגיע עם מטען אשר מוברג לקצה הסוללה של העט. בצידו השני בדרך כלל יהיה יציאת USB הניתנת לחיבור לקיר באמצעות שקע טעינה, או למחשב או להתקן ברכב. ישנם סוללות המכילות גם מנגנון חימום מקדים pre heat מנגנון זה חשוב בעיקר במדינות קרות או כמשתמשים בשמן סמיך. לפני השימוש הראשוני נבצע חימום מקדים אחד כדי שהשאיפה תהיה קלה וחלקה.

חשבו להדגיש!!!

שמן קנאביס לאידוי בעט אידוי הינו מוצר אשר נכון להיום לא משווק בשוק הקנאביס הרפואי בישראל. שימו לב, כי אתם לא ממלאים עט אידוי בשמן טפטוף תחת הלשון היות והוא אינו ניתן לאידוי ועלול לגרום לנזק לריאות.

מקור: https://www.leafly.com/news/cannabis-101/vape-pen-anatomy

מה זה עט אידוי וממה הוא בנוי?