אידוי קנאביס

מעט על שמנים ומיצויים

Shatter

השאטר, בעל שקיפות ענברית דמויית הזכוכית, יש מוניטין של המיצוי הכי נקי וטהור. אך שקיפות, אינה בהכרח הסימן העיקרי לאיכות – הצפיפות והמרקם של שמן מסתכמים בגורמים שונים לחלוטין. הסיבה שהשאטר יוצא כל כך ברור קשורה במולקולות, אשר יוצרות מראה דמוי זכוכית. חום, לחות ותכולת טרפנים גבוהה, יכולים גם הם להשפיע על המרקם ולהפוך את השמן לחומר נוזלי יותר שמזכיר שרף עצים (ולכן אחד מכינוייו הוא Sap). שמנים עם סמיכות שנופלת בין השאטר הזגוגי לסאפ הצמיגי לרוב מכונות 'Pull-and-snap'. השאטר נוצר ע"י פיצוץ של חומר צמחי יחד עם ממיס בעזרת מערכת לופ-סגור.

Wax

ווקס קנאביס מתייחס לשמנים האטומים והרכים יותר, אשר איבדו את השקיפות שלהם לאחר תהליך המיצוי. בניגוד לשמנים שקופים, המולקולות של הווקס מתגבשות כתוצאה מתסיסה. אור אינו מסוגל לחדור דרך צפיפויות מולקולריות לא סדירות ושבירה זו משאירה אותנו עם שמן מוצק ולא שקוף. בדיוק כמו ששמנים שקופים מאריכים את הספקטרום בין 'שאטר' ל'סאפ', הווקס יכול גם לקבל כמה רמות צפיפות, על בסיס חום, לחות וטקסטורת השמן לפני שהוא מטוהר. שמנים נוזליים עם יותר לחות נוטים ליצור ווקס דביק יותר, המכונה לרוב 'באדר' (Budder), לעומתו, שמנים קשים יותר, לרוב יקבלו טקסטורה יותר רכה ופריכה הידועה כ'קראמבל' (Crumble) או 'האניקומב' (Honeycomb). הווקס יכול לשמש כתיאור לכל הטקסטורות האלו.

Live Resin

הלייב רזין הוא אחד מסוגי המיצויים החדשים והטרנדיים ביותר. הם מיוצרים מצמחי קנאביס שנקטפו זה עתה, אשר מוקפאים ישר לאחר הבציר. שיטה זו, על אף שעדיין מבוססת על מיצוי בעזרת גז בוטאן, הינה ייחודית, משום שהיא מפחיתה לחלוטין את זמן ההמתנה. כאשר מכינים מיצויים מסוגים אחרים יש צורך לייבש את הצמח ואז לשמרו בלחות מסויימת לפני תהליך המיצוי. תהליך זה יכול לקחת כ-70 יום. יתר על כן, הטרפנים משתמרים טוב יותר בהשוואה לשיטות אחרות. נכון לעכשיו שיטה זו נחשבת לנדירה ויקרה יותר מהשאר.

לסיכום,

יש סיבה לכך שהמיצויים הפכו לחלק גדול ובלתי מבוטל משוק הקנאביס לא פחות מאשר הפרחים והתפרחות. הידע והטיפול אשר תהליך מיצוי השמנים דורש הינו מורכב ממש כמו תהליך גידול הפרחים עליהם הוא פועל. בכל רגע בתהליך המיצוי יש צורך באיזון של אמנות ומדע, החל מבחירה נכונה של חומרי המוצא ועד תהליך הטיהור והאחסון. הסבר קצר זה על שמנים וסוגי הסמיכות שלהם הוא רק קצה הקרחון של אמנות מתעוררת זו, וזה מרגש לדמיין כמה קדימה יוכלו המדע והטכנולוגיה לקחת את הפוטנציאל הטמון בה. השמנים והמיצויים הם הרבה יותר חזקים; בזמן שפרחי קנאביס מגיעים לכ-25% THC, המיצויים יכולים להגיע עד ל-60-80%. זה לא נדיר גם להתקל במיצויים שמגיעים למעל 90%, מה שהופך אותם למתאימים מאוד למטופלים אשר זקוקים להקלה חזקה ומהירה. כמובן שקיימים גם מיצויים בעלי רמת CBD מתונה למי שחושש מהעוצמה. ניתן להוסיף אותם גם לאוכל ושתיה ונחשבים לאידיאליים למטופלים שזקוקים לטיפול אינטנסיבי כמו חולי אפילפסיה, סרטן ופרקינסון. ישנם דרכים רבות לצרוך מיצוי שמנים, והמומלצת בהן היא בעזרת מחסנית אידוי עם וופורייזר נייד ודיסקרטי כמו האולאו וייפ פן.

מעט על שמנים ומיצויים