אידוי קנאביס

מתי כדאי להחליף את בטריית ה18650 שלכם?

תוהים אם הגיע הזמן להחליף את סוללת המוד שלכם? ההטענה וההחלפה של הסוללה שלכם היא פשוטה מאוד. ברגע שהדברים נעשים נכון קיימים סיכויים נמוכים ביותר לבעיות כלשהן. עם זאת, חשוב להיות ערניים. טעויות אנוש הן הסיבה הגדולה ביותר לתפקוד בלתי צפוי. כדי לקבוע אם זה הזמן להחליף את הבטרייה שלכם, קחו בחשבו גורמים אלו:

כמה זמן לוקח להטעין סוללת 18650?

זמן הטעינה של סוללת 18650 הוא אחד הדרכים היותר בולטות כדי להעריך את טיב הסוללה. זמן ההטענה צריך להיות עקבי. זמן הטענה ארוך מהרגיל הוא בדר"כ הסימן הראשון להתחיל לשקול אם כדאי להחליף את הסוללה. באופן כללי לוקח כ-4 שעות להטעין סוללת 18650 של מוד בשימוש של מטען חיצוני. אם אתם משתמשים בטעינה של מיקרו-USB, לרוב זה לוקח כ-3 שעות. עם זאת, שימו לב שעלולה להיות שונות קלה בזמני הטעינה, גם לסוללות חדשות. ברגע שהשתמשתם בבטרייה מספר ימים, אמור להיות לכם רעיון כללי על משך זמן ההטענה שלה. ככל שהבטרייה מתיישנת יותר, ההטענה מתארכת יותר והיכולת להחזיק בין טעינה לטעינה מפוחתת. ברגע שזמן ההטענה לוקח זמן רב יותר, זה רעיון טוב להחליף את בטריית ה-18650 של המוד שלכם. הבטריות בנויות לעמוד בשימוש תמידי למשך זמן רב – אך ברגע שהביצועים מתחילים לרדת בדרגה, זה רק יתדרדר.

בדיקה של המצב הפיזי של הסוללה

בטריית ה18650 של המוד שלכם היא חלק מדוייק שצריך להיות ללא נזק, פגמים ובלאי. אם אתם שמים לב לנזק פיזי, זה רעיון טוב להחליף את הבטריה שלכם באחת חדשה שתתפקד טוב יותר לטווח הזמן הארוך.

שקעים

שקעים יכולים להופיע אם הסוללה נופלת, בין אם זה לבדה או כשהיא בתוך המכשיר. כל סוג של עיוות ושינוי בצורתה של הסוללה יפגע בתכונות החשמליות שלה, אז אתם צריכים להחליף אותה כמה שיותר מהר.

שריטות

לעיתים השריטות יכולות להיות שטחיות ולא יגרמו לבעיות ביצועים גדולות. עדיין, אם השריטות נראות ארוכות באופן בולט, או עמוקות מדי – או אם אתם פשוט לא אוהבים את המראה שלהן – תמיד עדיף להיות בטוחים מאשר להצטער.

עטיפה

ה"עטיפה" מתייחסת לכיסוי הצינורי מפחית החום, של הסוללה. אלו יכולים לבוא בצורה של גליל גדול או חתוכים מראש. לא משנה מה המקרה, בכל אופן, יש צורך להחליף מעטפת אשר פגומה בנראותה. דבר זה חיוני לתיקונות התרמית של הסוללה.

שימוש לרעה בשוגג

תאונות קורות, אז "שימוש לרעה בשוגג" יכול להתייחס ולכסות המון מקרים. אולי היד שלכם החליקה והפילה את הסוללה. אולי הסוללה שקעה במים, או חדר לתוכה חול עקב ביקור בחוף הים. בכל מקרה, בדר"כ זוהי עילה להחלפת סוללה.

טעינה לא נכונה

תמיד עליכם להשתמש בכבלים ומכשירים שצויינו כמיועדים לשימוש עם הוייפ שלכם. אין ספק שקיים שוק של מוצרים נלווים הקשורים בהטענה ובמודים, אך עדיף להמנע מהם. תיהיו ערניים במיוחד למטענים או כבלים אשר נוטים להתחמם.

אחסון לא תקין

בטריות יכולות להפגם כתוצאה מאחסון לא נכון שלהן. הבעיה הנפוצה ביותר היא כשהסוללה מאוחסנת במקום אשר אנו יבש או שמקבל יותר מדי אור שמש ישיר. אחסון במקומות שהם קרים מדי או חמים מדי גם יכול ליצור בעיות.

כשבספק, תמיד עדיף להיות זהירים ולהחליף את הסוללה.

מתי כדאי להחליף את בטריית ה18650 שלכם?