קנאביס רפואי

רעלים בעשן קנאביס עלולים להזיק לבריאות

ההשלכות בעישון קנאביס

עישון קנאביס עשוי לחשוף אותך לאותם סוגים של כימיקלים רעילים המצויים בעשן טבק, כך עולה ממחקר חדש. על פי המחקר שפורסם ביום שני בכתב העת E Clinical Medicine, אנשים שעישנו קנאביס נקי היו בעלי רמות גבוהות יותר של רעלים כמו נפתלין, אקרילאמיד ואקרילוניטריל, בדם ובשתן מאשר אנשים שלא מעשנים.

נפתלין קשור לאנמיה, נזק לכבד ונוירולוגי, ואילו אקרילאמיד ואקרילוניטריל נקשרו לסרטן ולבעיות בריאותיות אחרות. "השימוש בקנאביס גובר בארצות הברית עם מספר גדל והולך של מדינות שמאשר אותן למטרות רפואיות ולא רפואיות – כולל חמש מדינות נוספות בבחירות 2020", אמרה הסופרת הבכירה ד"ר דנה גבוזדה, חוקרת עיקרית בנושא אימונולוגיה של סרטן וירולוגיה במכון לסרטן דנה-פרבר בבוסטון.

"הגידול בצריכה חידש את החששות לגבי ההשפעות הבריאותיות הפוטנציאליות של עשן קנאביס, הידוע כמכיל כמה מאותם מוצרי בעירה רעילים שנמצאו גם בעשן טבק," אמרה גבוזדה.

מעשני טבק

המחקר החדש הציג נתונים משלושה מחקרים שנערכו על 245 משתתפים חיוביים ושלילים ל- HIV. החוקרים אמרו כי בחרו להתמקד בחתך אוכלוסייה זה, בגלל השכיחות הגבוהה של עישון טבק וקנאביס שנמצא בדרך כלל באוכלוסייה זו. רשומות רפואיות הושוו לדגימות דם ושתן של כימיקלים שונים המיוצרים על ידי פירוק ניקוטין או עישון (שריפה) טבק או קנאביס.

מעשני טבק וקנאביס עם טבק, היו בעלי רמות גבוהות יותר של נפתלין, אקרילאמיד ואקרילוניטריל מאשר מעשני קנאביס נקי. למעשני טבק היו גם רמות מוגברות של חומר כימי שנקרא אקרולין בדם ובשתן. אקרולין-תורם ידוע למחלות לב וכלי דם אצל מעשני טבק. למעשני קנאביס, לעומת זאת, לא היו רמות גבוהות יותר של אקרולין בגופם.

"זהו המחקר הראשון שהשווה חשיפה לאקרולין וכימיקלים מזיקים אחרים הקשורים לעשן לאורך זמן אצל מעשני קנאביס נקי ומעשני טבק, וכדי לבדוק אם חשיפות אלה קשורות למחלות לב וכלי דם", אמרה גבוזדה. אקרולין הוא כימיקל בעל ריח שרוף, מתוק וחריף שנוצר משריפת דלקים כמו בנזין או נפט וחומרים אורגניים כמו טבק.

את הכימיקל לא מוסיפים לסיגריות; האקרולין מיוצר על ידי שריפת סוכרים הנמצאים בטבק בעת עישון. חשיפה קצרת טווח לאקרולין עלולה לגרום לגירוי ועומס בדרכי הנשימה העליונות. ברמות קיצוניות, זה עלול להיות רעיל לבני אדם בעקבות שאיפה, חשיפה דרך הפה או העור, על פי הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית.

רעלים בעשן קנאביס

מעשני קנאביס

בעוד שלמעשני קנאביס היו כמויות גבוהות יותר של נפטלן, אקרילאמיד ואקרילוניטריל בדם ובשתן בהשוואה ללא מעשנים, נמצאו רמות גבוהות אף יותר בקרב אנשים שעישנו טבק או שילוב של קנאביס וטבק. אקרילאמיד הוא חומר כימי המשמש לייצור נייר, פלסטיק וצבעים, אך מיוצר גם כאשר מחממים ירקות כמו תפוחי אדמה לטמפרטורות גבוהות. אך הוא גם מרכיב הקיים בעשן טבק.

"אנשים נחשפים ליותר אקרילאמיד מעשן טבק מאשר ממזון. לאנשים שמעשנים יש רמות גבוהות פי שלוש עד חמש של סמני חשיפה לאקרילאמיד בדם מאשר לא-מעשנים", קבע המכון הלאומי לסרטן.

על פי האגודה האמריקאית לסרטן, הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן מסווגת את האקרילאמיד כ"מסרטן אנושי אפשרי", ואילו התוכנית הלאומית לרעלים של ארה"ב אומרת כי" צפוי להיות מסרטן אנושי", בהתבסס על מחקרים על בעלי חיים. אקרילוניטריל משמש בדרך כלל לייצור פלסטיק וסיבים. "עישון סיגריות יכול להוות מקור משמעותי לזיהום אוויר מקורה באקרילוניטריל", לפי ארגון הבריאות העולמי.

הסימפטומים של הרעלת אקרילוניטריל כוללים "חולשת גפיים, נשימה מאומצת ולא סדירה, סחרחורת ופגיעה בשיפוט, ציאנוזה, בחילה, התמוטטות ועוויתות", אמר הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית.

וכן דווח על עלייה מובהקת סטטיסטית בשכיחות סרטן הריאות במספר מחקרים של עובדים שנחשפו כרונית. ה- EPA מסווג את האקרילוניטריל כ"מסרטן אנושי אפשרי". נפטלין, המשמש בכדורי עש, עלול לגרום ל"כאבי ראש, בחילות, הקאות, שלשולים, חולשה, בלבול, אנמיה, צהבת, עוויתות ותרדמת ", על פיה EPA. המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן אמרו כי הריכוזים הגבוהים ביותר של נפתלין באוויר הפנימי מתרחשים בבתיהם של מעשני סיגריות.

מסקנה

נלחצתם מהכתבה? טוב מאוד. בין אם אתם מעשנים קנאביס עם או בלי טבק, קיימים חששות וסכנות לבריאות שלכם. למה להסתכן? עזרו לעצמכם ומנעו סיכוי למחלות ועברו להשתמש בוופורייזר.

רעלים בעשן קנאביס