קנאביס רפואי

שיטות צריכת קנאביס ללא עישון במהלך התפרצות נגיף הקורונה

אנו נמצאים בעיצומה של מגיפה עולמית של COVID-19, המכונה בשם נגיף הקורונה. COVID-19 הגיע הרחק לחיי היומיום של האדם הממוצע, ושינה באופן מהותי את הדרך בה אנו ניגשים למצבים חברתיים וטיולים יומיומיים רגילים. בין כל החששות הרבים של האנשים, קיים חשש נוסף – האם השימוש בקנאביס בטוח במהלך ההתפרצות? וכיצד ניתן להשתמש בו בצורה הטובה ביותר כדי להפחית את הסיכוי לפגיעה. אנשים מתבקשים או מצווים עליהם לעסוק בהתרחקות חברתית, פרקטיקה של צמצום המגע החברתי מחוץ לבית כדי להאט את התפשטות המחלה ו – "לשטח את עקומת המגיפה". עם כל כך הרבה זמן חדש בבית, אנשים מסוימים עשויים להיות מעוניינים להשתמש בקנאביס כדרך להעביר את הזמן, או אפילו להקל על הלחץ שבחיים בתקופה כה מוחלטת ולא וודאית. כבר הוזכר לא פעם בחדשות כי עישון סיגריות היא פעולה מסוכנת בזמן התפשטות נגיף הקורונה. אך האם זה חל על קנאביס? מה עם אידוי? האם עלינו לעבור לצרוך את הקנאביס באכילים?

האם שימוש בקנאביס יכול להחמיר את וירוס הקורונה?

אין תשובה פשוטה, אך במצב עם כל כך הרבה דברים שעדיין לא ידועים, אין שום דבר רע בלשחק אותה בבטחה. מומלץ למשתמשי קנאביס להימנע מעישון, ולשקול שיטות אחרות לצריכת קנאביס, כמו אידוי התפרחת בוופורייזר, אכילים, שמנים, תמיסות וכלי נושא. מכיוון שלא ידוע אם שימוש בקנאביס עשוי להשפיע על רגישות או זיהום של נגיף הלב, חלק מהאנשים, במיוחד אנשים עם מערכת חיסונית נפגעת, עשויים לבחור להימנע לחלוטין מתוך זהירות.

עישון

מחקרים מוקדמים מצביעים על כך שעישון עלול להפוך את האדם לפגיע יותר לזיהום חמור בזמן וירוס הקורונה. הנגיף גורם ל COVID-19- להקשר לקולטני ה-ACE2 בריאות. פעולת עישון סיגריות מגדילה את מספר הקולטנים הללו, ובכך מקלה על הנגיף להידבק ולגרום לאדם לחלות בקלות יותר. מחקרים טרם קבעו האם יש הבדל בין עישון טבק וקנאביס בכל הנוגע ל, COVID-19  אך מכיוון ששניהם כרוכים בשאיפת עשן לריאות, סביר להמשיך כאילו האזהרות חלות גם על מעשני קנאביס. שאיפת עשן מכל סוג שהיא מפעילה לחץ מיותר על הריאות, וזה לא מה שאתה רוצה אם אתה מנסה להילחם בנגיף או להימנע מהמחלה מלכתחילה. משתמשי קנאביס עשויים לשקול לעבור לשיטות שימוש ללא עישון. אם בחרתם לעשן קנאביס במהלך המגיפה, הקפידו להימנע מחלוק ג׳וינטים, באנגים או פייפים עם אנשים אחרים.

שיטות צריכת קנאביס ללא עישון

אידוי לעומת עישון

אידוי (שימוש בוופורייזר) היא שיטה נטולת עישון לשימוש בקנאביס, אך היא עדיין כרוכה בשאיפת חומר בריאות. נכון לעכשיו לא ידוע אם אידוי מעניק סיכון בכל הנוגע ל- COVID-19, אך חלק מהמומחים ממליצים בעדו כתחליף בטוח בהרבה בהשוואה לעישון.

אכילים לעומת עישון

מוצרי קנאביס אכילים הינם שיטה נטולת עישון ללא שאיפה של צריכת קנאביס שעשויה להיות בחירה בטוחה יותר מאשר עישון במהלך מגפת הקורונה. בדרך כלל, אכילים מורכבים ממזון שיש בו שמן או חמאה מעורבבים עם קנאביס המשולבים במתכון.

שמן טפטוף לשון לעומת עישון

שמנים ותמיסות הם נוזלים מלאי קנבינואידים אשר ניתנים לצריכה דרך הפה. זוהי בחירה נוחה לשימוש עבור מי שמחפש להשיג את ההשפעות של קנאביס ללא שאיפה.

קוסמטיקה לעומת עישון

קרמים, משחות וסוגים אחרים של מוצרי טיפוח לעור, מסוגלים לספק הקלה מקומית מכאבים ודלקות ללא השפעות משכרות.

שיטות צריכת קנאביס ללא עישון במהלך התפרצות נגיף הקורונה